//
you're reading...
ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΑΜΑΤΑ, ΠΡΟΣΩΠΑ, ΣΑΤΥΡΑ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ, ΦΙΛΟΚΑΛΟΥΜΕΝ ΓΑΡ ΜΕΤ'ΕΥΤΕΛΙΑΣ

O Μίνως, ο Γίγας και η Καρατρανσαβαγκάρντια…!

 Όταν η αιρετική τέχνη έχει ανθρωπιά και όχι αποικιοκρατικά φλαμανδικά πέη! 

Δυο αυθεντικοί καλλιτέχνες και οραματιστές, με ανατρεπτικό χιούμορ, που δομούν συλλογικότητες και προσπαθούν να σώζουν «αυτά τ’ανάγλυφα μιας τέχνης ταπεινής» , όπως έγραφε ο Σεφέρης!
Μίνως Πριναράκης και Γιάννης Γίγας! Από την πιο παλιά καλλιτεχνική ομάδα και συλλογικότητα στην Ελλάδα, τους Καρατρανσαβαγκάρντια, την οποία συμπληρώνει ο Στέλιος Γεωργίου.

Μίνως Πριναράκης. Αριστερά: Η μικρή ΛΙΛΗ συναντάει στο πάρκο το φάντασμα του πατέρα της που αυνανίζεται. Δεξιά: Φαεινή ιδέα, σκοτεινή σύλληψη

Γνήσια ανατρεπτικοί και αιρετικοί, σε επαφή με τον τόπο, τους ανθρώπους, την ιστορία. Ενάντια στο χυδαίο μιας δήθεν προκλητικής «τέχνης» όπου καλλιτέχνες -καρικατούρες, μαγάρισαν τα μυστικά της, στην ύστερη μεταπολίτευση της παρακμής και της ιδιωτείας. Τιμούν την συλλογικότητα, οι φίλοι μου, μα πάνω απ’ολα τη φίλια, που μαζί με το «λάθε βιώσας», την άλλη πεποίθηση του Επίκουρου, παλεύουν μακρυά από τις εξουσίες να σώσουν «αυτά τ’ανάγλυφα μιας τέχνης ταπεινής», όπως μας λέει ο Σεφέρης. 

Ο Γιώργος Καραμπελιάς, έγραψε κείμενο μοναδικό, για την ομάδα «Καρατρανσαβαντγκάρντια», για την έκθεση στον Μύλο της Θεσσαλονίκης το 2005! Μια έκθεση που κυριαρχούσε ο ευφυής, κυνικός, μα και τόσο σπαρακτικά αληθινός τίτλος: «Εκπτώσεις σε όλα μας τα ήθη» . Ενώ στα εγκαίνια, ο Γίγας εξέθεσε έργο του- τατουάζ στην πλάτη μποξέρ της εθνικής ομάδας. Παράλληλα, πουλήθηκε «Τέχνη με το Μέτρο», όπου ο  αγοραστής τεμάχιζε την επιφάνεια του έργου και αγόραζε τα … μέτρα που επιθυμούσε. Το χάπενινγκ ολοκληρώθηκε με την πώληση σε … «Ρετάλια της Τέχνης».

Γιάννης Γίγας. Επάνω: Ξύπνα, βάλε κάτι Κάτω: Επιστροφή στον Άδη

«Αν είχε υπάρξει μια τέτοια συνέχεια, θα διαμορφώναμε ίσως μια εκδοχή της νεωτερικότητας, που θα περιλάμβανε τη δική μας συνεισφορά σε αυτή και, κατά συνέπεια, θα οδηγούσε στην… «αλλοίωση» της, την απόρριψη, ίσως, του εργαλειακού χαρακτήρα της και τη διαμόρφωση μιας νέας πρότασης με οικουμενικές διαστάσεις.

Μοιάζει με τετραγωνισμό του κύκλου, αλλά αυτή ακριβώς η βούληση μας εμπνέει, αυτή η βούληση εμπνέει τους Καραρατρανσαβανγκάρντια, στις καλύτερες στιγμές τους, για έναν «τρίτο» δρόμο, ανάμεσα στους «εκσυγχρονιστές»-«μεταμοντέρνους» -για τους οποίους η αναπαραγωγή της Δύσης και η συγχώνευση μας σε αυτή είναι το μέγιστο που μπορούμε να επιτύχουμε– και τους «ανατολικούς», για τους οποίους αρκεί απλώς η «επιστροφή» στη δική μας παράδοση». Μόνο «η τέχνη της ποιήσεως» μας προσέφερε μια καταφυγή, μια παρηγοριά, μια ελπίδα πως ίσως αυτό το όραμα μπορέσει να πάρει σάρκα και οστά, από τον Καβάφη από τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα έως τον Πικιώνη, που προσπαθούσαν να ενεργοποιήσουν αυτή τη σύνθεση […]»

            Γιώργος Καραμπελιάς 

Δημήτρης Ναπ.Γ

Advertisements

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Στατιστικά

  • 34,336 επισκέψεις

"Παραμένω αναρχικός για να μπορώ να δοξολογώ την Παράδοση. Χωρίς την Παράδοση δεν μπορείς να κάνεις ούτε βήμα. Δεν την αντιμετωπίζω, όμως σαν αγία των αγίων. Πολλά πράγματα της παράδοσής μας έχουν πεθάνει για πάντα. Άλλα πάλι επιζήσανε με διαφορετική μορφή. Οι νέοι μας για παράδειγμα, δεν καταλαβαίνουν ότι το τσίπουρο είναι καλύτερο απο το ουίσκι. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι γέροι φαντάζονται ότι προπολεμικώς ζούσαμε καλύτερα. Εξετάζω την Παράδοση σημαίνει προσπαθώ να κατανοήσω το Σήμερα" - Ηλίας Πετρόπουλος.

Όλες οι επαναστάσεις καταλήγουν στην κατάκτηση της ανεγκέφαλης Κυρίας. Της Εξουσίας. Αυτή η κατάκτηση, ως γνωστόν, δημιουργεί Δίκαιον, μακράν των ονειρικών στόχων μιας επανάστασης. Οι άνθρωποι που προκύπτουν από μία επανάσταση, περιέχουν τα ίδια συστατικά με τους αποχωρήσαντες ή τους ηττηθέντες (...). Χρειάζεται ισχυρή παιδεία για ν' ανθέξει κανείς στην έννοια της Εξουσίας και της επιτυχίας. - Mάνος Χατζιδάκις

Απρίλιος 2016
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ.   Μάι. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

ΑΙ ΓΑΡΟΥΦΑΛΛΟ ΜΟΥ…

ΜΙΚΕΛΗΣ ΑΒΛΙΧΟΣ

Μπακουνικός και Κεφαλλονίτης

O ΔΡΑΚΟΣ…

ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ…

Τhe Monty Pythons

Τhe Monty Pythons

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

Τζιμάκο, τρέλλανε τους «μεταμοντέρνους»…

Τζιμάκος και μετα-νεωτερικότητα

ΓΚΥ ΝΤΕΜΠΟΡ…

"...το θέαμα είναι το κεφάλαιο σε τέτοιο βαθμό συσσώρευσης που μεταβάλλεται σε εικόνα."

ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ: ΟΤΑΝ Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΑΕΚ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.

Eλευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν…

Για το όνειρο των συνοικιών μας…!

Αρέσει σε %d bloggers: