//
you're reading...
ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΩΠΑ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ

Από τον Καστανέντα στην common decensy και τον Επίκουρο…!

x2

Ένα υπαρξιακό τετράπτυχο από τον Χρήστο Μόρφο, που δομεί και τον δικό μας βίο( ή τουλάχιστον έτσι φρονούμε μέσα στις λειτουργικές αυταπάτες μας;!!!)

Δημήτρης Ναπ.Γ

Υπάρχουν μερικές απλές -απλούστατες- έννοιες [ίσως και «αλήθειες»] με τις οποίες μπορεί κάποιος να πορευτεί σ’ αυτό το υπέροχο και ατέλειωτα μυστηριώδες ταξίδι που λέγεται ζωή…

1. Η Impeccability του δον Χουάν [Καστανέντα].

2. Η Common Decency(κοινή ευπρέπεια)  των Τζωρτζ Όργουελ και Ζαν-Κλωντ Μισεά.

3. Η Αρετή του Αριστοτέλη. και

4. Το Λάθε Βιώσας του Επίκουρου.

Ένας ορισμός, για να μην σας κουράζω:

Impeccability [αψογοσύνη}: λιτότητα, περίσκεψη, απλότητα, αθωότητα και πάνω απ’ όλα έλλειψη αυταρέσκειας…

Ή το έχεις, ή δεν το έχεις. Το παλεύω. Τα υπόλοιπα στο παρελθόν σας… Ή, μάλλον, στις «μαύρες περιόδους του παρελθόντος σας». Δεν «παλεύω» για να «ξεχάσω» δεκαετίες απ’ τη ζωή μου. Την θυμάμαι πολύ καλά. Κι ό,τι δεν θυμάμαι, παλεύω να το θυμηθώ.

Πολύ απλά, δεν χαλιέμαι που υπήρξα ανόητος. Ποιος μπορεί να τ’ αποφύγει αυτό;

Παλεύω για να μην λυπάμαι γι’ αυτό. Για να κάνω κάτι ενάντια στην ανοησία μου και στη λύπη μου.

Κι ο μόνος τρόπος είναι να δω το μυστήριο του κόσμου και το μυστήριο του εαυτού μου [ναι! είμαι κι εγωκεντρικός!]

{Διαβάστε – περιηγηθείτε:}

https://theamapati.wordpress.com/

https://kourelarios.wordpress.com/

[Υποσημείωση δικιά μας: ]

Λάθε Βιώσας

Το “Λάθε Βιώσας” είναι μια φράση που συνοψίζει τη φιλοσοφία του Επίκουρου, για την ζωή. Περιφραστικά σημαίνει να ζεις στο περιθώριο της τρέχουσας τάξης πραγμάτων, εν κρυπτώ, διαφυλάσσοντας προπάντων την ψυχική σου ηρεμία. Αποτελεί μια άποψη πλήρως αντίθετη με την τρέχουσα, όπου η διασημότητα, το life style, η καταξίωση, η αναγνωρισιμότητα αποτελούν τις εκ των ον ουκ άνευ έννοιες της σύγχρονης μιντιακής πραγματικότητας. Η αποξένωση του ανθρώπου από τον αντικατοπτρισμό του και η εξοικείωση του με το δήθεν και τον ατέρμονα ανακυκλούμενο κεντρισμό του θυμικού (με την έννοια της ανάσυρσης ζωωδών αναγκών, ενστίκτων), τον παρεκκλίνουν από την αναζήτηση της ευτυχίας. Κι αν η ευτυχία αποτελεί, παραμυθένια εικόνα, ο Επίκουρος αναφέρει πως μπορεί να επιτευχθεί και πάνω απ’ όλα να διαρκέσει. Καθώς η διάρκεια της ευτυχίας αποτελεί το πιο εύστοχο στοίχημα. Από τις επιθυμίες, ορισμένες είναι φυσικές και αναγκαίες, άλλες είναι φυσικές και όχι αναγκαίες κι άλλες δεν είναι ούτε φυσικές ούτε αναγκαίες, αλλά γεννιούνται από ματαιοδοξία- Επίκουρος (341-270 π.Χ.)

epik

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ

Κάρλος Καστανέντα

 

 

images

Τζώρτζ Όργουελ

misea

Ζάν Κλωντ Μισεά

 

Advertisements

Συζήτηση

5 thoughts on “Από τον Καστανέντα στην common decensy και τον Επίκουρο…!

  1. Εξαιρετική η υποσημείωσή σου… Οι αναγκες είναι το αντίθετο της ελευθερίας…

    Posted by Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος | 02/03/2016, 11:48
  2. Αντιγράφω μία σημείωση της επιμελήτριας [Αναστασίας Μυλωνοπούλου], απ’ το βιβλίο του Ζαν-Κλωντ Μισεά «Η Αυτοκρατορία του Μικρότερου Κακού», μετ. Άγγελου Ελεφάντη, εκδ. Πόλις 2008 [σελ. 199-200, σημείωση 38.]

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    «Ο Μισεά αναφέρεται στην έκφραση [common decency] που χρησιμοποιούσε συχνά ο Όργουελ για να δηλώσει ένα σύνολο ανθρώπινων ιδιοτήτων, που ο ίδιος είχε σε μεγάλη εκτίμηση:

    ►απλότητα
    ► τιμιότητα
    ► ηθική ακεραιότητα
    ► Ευθύτητα στις σχέσεις
    ► θέρμη συναισθημάτων
    ► στωικότητα
    ► αξιοπρέπεια
    ► ευψυχία.

    Η κοινή αποδοχή αυτών των αρετών των απλών ανθρώπων, και ένα κοινό φαντασιακό, ένα μίνιμουμ κοινών αναφορών, μπορεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο της κοινωνίας και συνάδει τέλεια με τον σοσιαλισμό.

    Για την commonn decency, βλ. εδώ, κεφ. 5, κυρίως σσ. 124-125. Ο Άγγελος Ελεφάντης είχε προτείνει για την comment decency τον όρο «δημόσια αρετή» (βλ. J-Cl. Michea, «Η Εκπαίδευση της Αμάθειας», Βιβλιόραμα, Αθήνα, 1999. Δεν τον χρησιμοποίησε όμως σ’ αυτήν τη μετάφραση (Σ.τ.Ε.).»

    Posted by Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος | 02/03/2016, 12:15
  3. Για τη φράση του Επίκουρου «λάθε βιώσας», που συμπυκνώνει όλη τη φιλοσοφία του, ας δώσουμε τον λόγο στον Χ. Θεοδωρίδη [«Επίκουρος», σελ. 243]

    {,,,] Η φράση πάει να πει: απόφευγε τις μωρές επιδιώξεις, τις πράξεις που προκαλούν αντίδραση, ταράζουν τη γαλήνη σου και σε κατεβάζουν στο επίπεδο των αφώτιστων και των χυδαίων. Τιμές και δόξες σαν εκείνες δεν έχουν αξία. […]

    Ποιητές τραγούδησαν την τέτοια ζωή. «Δεν έζησε άσκημα όποιος γεννήθηκε και πέρασε απαρατήρητος: «nec vixit male qui natus moriensque feffelit», λέγει ο Οράτιος. Πίστεψέ με, όποιος καλά κρύφτηκε, καλά έζησε : «crede mihi, bene qui latuit, bene vixit», λέγει ο Οβίδιος. […]

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Οι Λατίνοι ποιητές το λένε μια χαρά, μεταφράζοντας κυριολεκτικά το απόφθεγμα.

    Το «λάθε βιώσας» όλως περιέργως [
    emoticon grin
    ] αποτελεί την έβδομη και τελευταία αρχή της [καστανεδικής] Παραφύλαξης.

    Το να ζεις, δηλαδή, περνώντας απαρατήρητος, αθέατος, χωρίς ποτέ να αυτοπροβάλλεσαι, να επιδιώκεις να τραβήξεις την προσοχή…

    Το πόσο σημαντική είναι αυτή η τελευταία αρχή, φαίνεται απ’ το γεγονός ότι, όπως τονίζει ο Καστανέντα στο «Δώρο του Αετού», για να την εφαρμόσεις θα πρέπει πρώτα να έχεις μάθει να εφαρμόζεις τις έξι πρώτες αρχές της Παραφύλαξης.

    Τι είναι η Παραφύλαξη; Μία απ’ τις δύο Τέχνες που ασκούν οι πολεμιστές-ταξιδευτές [η άλλη είναι η Τέχνη του Ονειρέματος].

    Είναι η Τέχνη που ασκούν οι πολεμιστές για να είναι άψογοι…

    Posted by Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος | 02/03/2016, 20:52
  4. Ευχαριστώ σε!

    Posted by Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος | 03/03/2016, 17:42

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Στατιστικά

  • 34,208 επισκέψεις

"Παραμένω αναρχικός για να μπορώ να δοξολογώ την Παράδοση. Χωρίς την Παράδοση δεν μπορείς να κάνεις ούτε βήμα. Δεν την αντιμετωπίζω, όμως σαν αγία των αγίων. Πολλά πράγματα της παράδοσής μας έχουν πεθάνει για πάντα. Άλλα πάλι επιζήσανε με διαφορετική μορφή. Οι νέοι μας για παράδειγμα, δεν καταλαβαίνουν ότι το τσίπουρο είναι καλύτερο απο το ουίσκι. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι γέροι φαντάζονται ότι προπολεμικώς ζούσαμε καλύτερα. Εξετάζω την Παράδοση σημαίνει προσπαθώ να κατανοήσω το Σήμερα" - Ηλίας Πετρόπουλος.

Όλες οι επαναστάσεις καταλήγουν στην κατάκτηση της ανεγκέφαλης Κυρίας. Της Εξουσίας. Αυτή η κατάκτηση, ως γνωστόν, δημιουργεί Δίκαιον, μακράν των ονειρικών στόχων μιας επανάστασης. Οι άνθρωποι που προκύπτουν από μία επανάσταση, περιέχουν τα ίδια συστατικά με τους αποχωρήσαντες ή τους ηττηθέντες (...). Χρειάζεται ισχυρή παιδεία για ν' ανθέξει κανείς στην έννοια της Εξουσίας και της επιτυχίας. - Mάνος Χατζιδάκις

Μαρτίου 2016
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ΑΙ ΓΑΡΟΥΦΑΛΛΟ ΜΟΥ…

ΜΙΚΕΛΗΣ ΑΒΛΙΧΟΣ

Μπακουνικός και Κεφαλλονίτης

O ΔΡΑΚΟΣ…

ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ…

Τhe Monty Pythons

Τhe Monty Pythons

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

Τζιμάκο, τρέλλανε τους «μεταμοντέρνους»…

Τζιμάκος και μετα-νεωτερικότητα

ΓΚΥ ΝΤΕΜΠΟΡ…

"...το θέαμα είναι το κεφάλαιο σε τέτοιο βαθμό συσσώρευσης που μεταβάλλεται σε εικόνα."

ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ: ΟΤΑΝ Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΑΕΚ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.

Eλευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν…

Για το όνειρο των συνοικιών μας…!

Αρέσει σε %d bloggers: