//
you're reading...
ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΩΠΑ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ

Η «μεταπολίτευση» των εποχούμενων ηγετών – εφημερίδα Ρήξη 2008.

tsiprasmixani39828

Η μοτοσικλέτα του Αλέξη Τσίπρα, αποτελεί εξίσου σημαντικό θέμα, στην ομιλία των «αυτόκλητων υπερασπιστών» του λαού, δημοσιογράφων ( Στάη, Τρέμη, Πρετεντέρης και Σία) – αλήθεια δεν δείχνουν φαιδροί, όταν αγωνιούν για τα βάσανα του «απλού κοσμάκη»? – όσο και η δήλωσή του για μια «μεταπολίτευση από τα κάτω».

Δεν κρύβω, ότι ο λόγος του πρόεδρου του Συνασπισμού, φανερώνει χάρισμα και ενίοτε επιδεικνύει έναν ευφυή κυνισμό απέναντι στο δημοσιογραφικό λόμπυ. Ενταγμένος, όμως εξ αρχής στο πλαίσιο της «μιντιακής δημοκρατίας», ο λόγος αυτός προσδιορίζει και τα όρια της σύγκρουσης με το εκδοτικο-πολιτικό κατεστημένο. Επιπλέον, το στυλ και η αισθητική προβολή της εικόνας του ή των «μικρών συνηθειών» της καθημερινής του ζωής, σκιαγραφούν ένα εναλλακτικό –αποδεκτό από τα Media – μοντέλο «επαναστατικού ηγέτη». Άλλωστε, η συμπαθής γνώμη των διάφορων Πρετεντέρηδων για τον Τσίπρα, επιβεβαιώνει ότι η άρχουσες ελίτ, από οποιοδήποτε άλλο «μοντέλο αριστερού» ηγέτη (δηλαδή, εκφραστή των συλλογικών αναγκών των λαϊκών στρωμάτων), επιλέγουν αυτόν για τον ρόλο του «συγκρουσιακού εκπροσώπου» της Αριστεράς των κινημάτων και της Οικολογίας( που τα γκάλοπ, δείχνουν την μεσοαστική και Βορείων Προαστίων, …ταξική τους συνείδηση (sic)).

Σ’αυτή την διάσταση, μπορεί ο Αλέξης, να απαντά στο λογικό περιεχόμενο των …γλυκερών πολιτικών ερωτήσεων της χαριεντιζόμενης Στάη, αλλά δεν θα στρέψει την κριτική του στον ρόλο της, στην διαπλοκή της, στην υποκριτική της διάθεση, στον λαϊκιστικό προοδευτισμό της. Δεν θα εκτρέψει την συζήτηση στην αμφισβήτηση της αστικού πλαισίου και κοσμοθεωρίας των ολιγαρχικών Μ.Μ.Ε. και των διαχειριστών τους.

Άλλωστε, οι δημοσιογραφικές ελίτ, αποδέχονται την καναλιζαρισμένη «σύγκρουση» με τον εκπρόσωπο μιας άλλης ελίτ, μιας ελίτ κοινωνικής «αμφισβήτησης», κτισμένης από τα ίδια φαντασιακά υλικά. Και οι δυο πλευρές συνδέονται και ταυτίζονται στο κοινό σημείο που χαρακτηρίζει τις ελίτ, τα τελευταία χρόνια: στον «αντικειμενικό» και συγκεκριμένο τομέα  κατοχής ικανοτήτων ( ιδιαίτερες ικανότητες, ευρωπαϊκός αέρας, μεταπτυχιακή ή διδακτορική κατοχύρωση γνώσεων, λογική και …ευαισθησία, κλπ), τονίζοντας τον χαρακτήρα των «εκλεκτών» της κοινωνίας ή κάποιων κοινωνικών ομάδων. Τονίζοντας εντέλει, τον χαρακτήρα της ιεραρχίας και της κυριαρχίας, που «νομιμοποιείται» μέσα από τον μύθο της «λειτουργικής ισότητας» : ο καθένας υπηρετεί το σύνολο, ανάλογα με την θέση του, ή την προέλευσή του και η προσφορά όλων είναι απαραίτητη για την διατήρηση του συστήματος.

Η επίδραση των μηχανισμών του θεάματος, είναι καθοριστική και στην περίπτωση του προέδρου του Συνασπισμού, με επακόλουθο :

«Το άτομο, που αυτή η άγονη θεαματική σκέψη το έχει σημαδέψει πιο βαθειά απ’ οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της διαμόρφωσης του, τίθεται έτσι εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων, ενώ η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη. Στην ουσία, θα μεταχειριστεί την γλώσσα του θεάματος γιατί είναι η μόνη που του είναι οικεία: αυτή με την οποία του έμαθαν να μιλάει. Αναμφίβολα θα επιδιώξει να φανεί εχθρός της ρητορικής του, αλλά θα χρησιμοποιήσει το συντακτικό του.» (Γ-Ε. Ντεμπόρ, Σχόλια Πάνω στην Κοινωνία του Θεάματος)».

 Για την «εικονοκρατική» κοινωνία του Θεάματος, ο Συνασπισμός λογίζεται και «νομιμοποιείται» ως εχθρός της, αλλά ο αρχηγός του χρησιμοποιεί το «συντακτικό» της. O αποδεκτά «αιρετικός» λόγος του Τσίπρα, κατ’ουσίαν δεν αντιβαίνει το φαντασιακό επιστέγασμα της έμμεσης φιλελεύθερης ολιγαρχίας του καιρού μας. Άλλωστε και η σοσιαλδημοκρατία – όπως είχε τονίσει ο κοινωνιολόγος Robert Michels (1876 – 1936) – ταυτίζει την ρύθμιση της πολιτικής ζωής από τις μάζες, με την οργάνωση ενός ολιγαρχικού συγκεντρωτισμού ή πεφωτισμένων διανοούμενων. Χρειάζεται την συγκέντρωση εξουσιών και αποφάσεων στα χέρια μικρών ηγετικών μειοψηφιών ή χαρισματικών αρχηγών. Προ παντός, ο Michels, εξετάζει πως μέσα στα κόμματα, όλα ανεξαιρέτως, διαμορφώνονται ολιγαρχικές δομές. Πως οι αποφασιστικές εξουσίες και αποφάσεις συγκεντρώνονται στα χέρια μικρών ηγετικών μειοψηφιών που ουσιαστικά καθίστανται ανεξέλεγκτες από το πλήθος των μελών και των οπαδών.

Κατά πόσο, το εγχείρημα Αλέξη Τσίπρα (και συνακόλουθα του Συνασπισμού και του ΣΥΡΙΖΑ) θα αποτελέσει μια αριστερίζουσα παραλλαγή στο ίδιο θέμα του αστικού πολιτικού κατεστημένου ή θα ενεργοποιήσει γνήσιες αντισυστημικές νοοτροπίες και ρήξεις, σίγουρα μένει να φανεί, αν και η ανάγνωση των «συμβολικών γεγονότων» τείνει προς την επικράτηση της πρώτης κατεύθυνσης.

Δημήτρης Ναπ.Γ

           

Advertisements

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Στατιστικά

  • 34,208 επισκέψεις

"Παραμένω αναρχικός για να μπορώ να δοξολογώ την Παράδοση. Χωρίς την Παράδοση δεν μπορείς να κάνεις ούτε βήμα. Δεν την αντιμετωπίζω, όμως σαν αγία των αγίων. Πολλά πράγματα της παράδοσής μας έχουν πεθάνει για πάντα. Άλλα πάλι επιζήσανε με διαφορετική μορφή. Οι νέοι μας για παράδειγμα, δεν καταλαβαίνουν ότι το τσίπουρο είναι καλύτερο απο το ουίσκι. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι γέροι φαντάζονται ότι προπολεμικώς ζούσαμε καλύτερα. Εξετάζω την Παράδοση σημαίνει προσπαθώ να κατανοήσω το Σήμερα" - Ηλίας Πετρόπουλος.

Όλες οι επαναστάσεις καταλήγουν στην κατάκτηση της ανεγκέφαλης Κυρίας. Της Εξουσίας. Αυτή η κατάκτηση, ως γνωστόν, δημιουργεί Δίκαιον, μακράν των ονειρικών στόχων μιας επανάστασης. Οι άνθρωποι που προκύπτουν από μία επανάσταση, περιέχουν τα ίδια συστατικά με τους αποχωρήσαντες ή τους ηττηθέντες (...). Χρειάζεται ισχυρή παιδεία για ν' ανθέξει κανείς στην έννοια της Εξουσίας και της επιτυχίας. - Mάνος Χατζιδάκις

Οκτώβριος 2015
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

ΑΙ ΓΑΡΟΥΦΑΛΛΟ ΜΟΥ…

ΜΙΚΕΛΗΣ ΑΒΛΙΧΟΣ

Μπακουνικός και Κεφαλλονίτης

O ΔΡΑΚΟΣ…

ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ…

Τhe Monty Pythons

Τhe Monty Pythons

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΤΥΠΑΣ

Τζιμάκο, τρέλλανε τους «μεταμοντέρνους»…

Τζιμάκος και μετα-νεωτερικότητα

ΓΚΥ ΝΤΕΜΠΟΡ…

"...το θέαμα είναι το κεφάλαιο σε τέτοιο βαθμό συσσώρευσης που μεταβάλλεται σε εικόνα."

ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ: ΟΤΑΝ Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΑΕΚ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.

Eλευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν…

Για το όνειρο των συνοικιών μας…!

Αρέσει σε %d bloggers: